Prima pagină > Articol > De-e ce u-urcăm a-a-acest munte?

De-e ce u-urcăm a-a-acest munte?

S-a citit în biserica monument, a cetăţii Cisnădioarei. Eu n-am poze, că nu. Şi pe margini erau plăci cu nume de eroi. Şi Fara mirosea plăcile cu nume de eroi. Şi cel care a citit şi cea care a citit au stat pe scaunul condamnatului la poezie.

Ioan Moldovan zisese de „o altă dimineaţă a lumii şi a poeziei”. Apoi că „trufia este o mască a slăbiciunii”, şi îi spunea asta lui Ion Mureşan care clama „orgoliul vulnerabilităţii”, şi noi ne holbam cum ei ştiau asta! Şi Ion Mureşan a mai zis că trebuie să construieşti soclul întâi, când te citeşti, ca să ai conştiinţa poeziei. Soclul, adică să reciţi întâi dintr-un clasic preferat.

Ei bine, ne-am urcat noi în dealul abrupt al Cisnădioarei, că acolo-i o cetate care creşte din munte. Şi întrebam urcând că de-e ce u-urcăm a-a-cest munte? Dăncuş a auzit: Pentrucă e-e greu. Pe-entrucă e-mai-a-proape deDu-mnee-zeu.

Şi noi urcam!

Că Ivănescu murise şi sibienii mi-au spus că să merg. Şi m-am dus. Şi Leo Butnaru l-a salutat de dincoace, de parcă vorbea cu el. Şi noi vedeam asta!

Aşa, şi eram la cetate şi eu am plâns când a citit Mureşan despre imaginea lui cu Groşan, care decupa cafeneaua de peste drum şi autobuze şi păduri şi venea înapoi din partea cealaltă a pământului. Am plâns când Mureşan a citit asta.

Că ei nu ştiau că atunci şi acolo se sfârşea totul. La un moment dat, s-a prins Suciu, că i-a spus Dan, acolo la cetate, şi a venit la mine. Fiţi atenţi ce mi-a zis: Bă! Fiecare dintre noi este mâncat de viermi cu aceeaşi viteză, după ce moare!

Atunci şi acolo!

Categorii:Articol
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

